Vraag een betalingsregeling aan

Kunt u uw premie of eigen risico niet betalen? Wacht niet tot de rekeningen zich opstapelen. Vraag online of telefonisch een betalingsregeling aan.

Wat te doen als u betalingsachterstand hebt

Lukt het u niet om een rekening in één keer te betalen? Zoals de premie? Of het eigen risico dat u onverwacht in één keer moet afrekenen? Dan is meestal wel een betalingsregeling mogelijk.

Vraag online een betalingsregeling aan

We willen voorkomen dat u dieper in de financiële problemen komt. Daarom kunt u eenvoudig uw betalingsregeling aanvragen op Mijn CZ. U kiest zelf het bedrag en het aantal termijnen.

Bellen kan natuurlijk ook: 088 555 77 77. Dan zoeken we samen naar een goede oplossing.

Voorkom extra kosten

Wat gebeurt er als u uw openstaande rekeningen niet betaalt? Dan krijgt u eerst enkele herinneringen en aanmaningen. Let op! Vanaf de 2e herinnering komen er kosten bij voor incasso en rente.

Betalingsachterstand

Hoe langer u wacht, hoe hoger de extra kosten. Uiteindelijk schakelen we een deurwaarder in. 

Laat het niet zover komen

Bij een achterstand van minimaal 6 maanden melden wij u aan bij het Zorginstituut Nederland. U betaalt in dat geval een hogere premie. Uw aanvullende verzekering kunnen we stopzetten bij een achterstand van 2 maanden. Dan krijgt u voor sommige zorg geen vergoeding meer. 

We hopen natuurlijk dat het niet zover komt. Vraag op tijd een betalingsregeling aan.

Bel ons

CZ Klantenservice

088 555 77 77
Maandag t/m vrijdag 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag 10:00 - 14:00 uur

Stel uw vraag via WhatsApp

06 13 65 19 50
Binnen 4 uur antwoord.
We appen op werkdagen tussen 8:30 uur en 17:30 uur.

Stuur uw vraag

Hebt u vragen? We helpen u graag.

Stuur uw vraag