Hebt u een e-mail gekregen die u niet vertrouwt?

Let op voor valse e-mails. De laatste tijd zijn er uit naam van zorgverzekeraars nepmails verstuurd.

Is die e-mail wel écht?

Hebt u een e-mail gekregen waarin u wordt gevraagd om een betaling te doen? Dan kan het om een  nepmail gaan. Controleer goed of de e-mail wel echt is. Er zijn namelijk nepmails in omloop.

Wat als u een nepmail ontvangt?

Vertrouwt u een e-mail niet? Klik niet op de links en open geen bijlagen. Verwijder de e-mail uit uw inbox en uw prullenbak. Bij twijfel: bel CZ op 088 555 77 77.

Wanneer stuurt CZ een rekening per e-mail?

Sommige klanten van CZ betalen via digitale acceptgiro’s: AcceptEmails. Die maken voor de betaling gebruik van iDeal. Dat gaat via uw bank en is zeer veilig. In het bericht van AcceptEmail staan geen betaalgegevens. U ziet alleen aan wie u de rekening betaalt.

Hoe herkent u een AcceptEmail?

  • U ontvangt  een AcceptEmail altijd rechtstreeks van het bedrijf waar u iets hebt gekocht. Controleer het e-mail adres daarom altijd goed.
  • Een AcceptEmail komt niet onverwacht. U ontvangt een digitale acceptgiro omdat u iets hebt gekocht. De meeste bedrijven kondigen aan dat ze een AcceptEmail gaan versturen.
  • De betaling van AcceptEmail start altijd vanaf het adres https://transaction.acceptemail.com/. Daar kiest u uw bank om de betaling te doen.

Meer weten?

Lees meer over de beveiligingsmaatregelen van AcceptEmail.
Lees ook onze blog over valse sms'jes of telefoontjes.