Polis en gegevens wijzigen

Wat gebeurt er met de polis? Misschien staan hier meer verzekerden op. En wat als u iets wilt wijzigen?

Het meeste wordt voor u geregeld

In deze moeilijke periode hebt u waarschijnlijk veel aan uw hoofd. Daarom is het prettig om te weten dat de gemeente het overlijden aan ons doorgeeft. U hoeft dit dus niet zelf te doen, behalve als:
  • de verzekerde een verdragsverzekerde of grensarbeider was.
  • de verzekerde in het buitenland is overleden.

Wij zetten de polis stop

Op de dag van overlijden kunnen nog zorgkosten gemaakt zijn. Daarom zetten we de dag na het overlijden de polis stop.

Wat gebeurt er als er meerdere verzekerden op één polis staan?

U blijft verzekerd en krijgt een eigen polis met dezelfde voorwaarden en vergoedingen. Wij brengen de premie bij u in rekening vanaf de ingangsdatum van uw nieuwe polis. Voor het betalen van uw premie gebruiken wij het bij ons bekende rekeningnummer.

  • Als uw premie automatisch betaald werd, blijft dat zo. De premie die voor u betaald werd op de oude polis, storten wij terug. Dat bedrag verrekenen we niet met de premie die u voor de nieuwe polis gaat betalen.
  • Als u deelnam aan de regeling gespreid betalen van het eigen risico, dan blijft dit zo op uw nieuwe polis. U ontvangt binnenkort een brief met meer informatie.
  • Stonden er kinderen op de polis? Dan komen zij ook op de nieuwe polis te staan.
  • Had uw naaste een collectieve verzekering? Neem dan contact op met onze Klantenservice om te kijken wat dit voor u betekent.

Gegevens wijzigen

Wilt u uw gegevens wijzigen, zoals het postadres, de betaalwijze of het rekeningnummer? Dat doet u eenvoudig via Mijn CZ. Hebt u geen toegang tot Mijn CZ? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen wat er mogelijk is.

Veelgestelde vragen

Mag ik van verzekering veranderen?

Omdat u een eigen polis krijgt, mag u enkele dingen wijzigen. Neem contact op met onze Klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

Wat gebeurt er met de verzekering als een kind op dezelfde dag geboren en overleden is?

We verzekeren het kind voor deze dag en vergoeden de eventuele kosten die voor het kindje gemaakt zijn. We maken geen nieuwe polis op en u betaalt geen premie.

Meer veelgestelde vragen over overlijden

Bel ons

CZ Klantenservice

088 555 77 77
Maandag t/m vrijdag 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag 10:00 - 14:00 uur

Stel uw vraag via WhatsApp

06 13 65 19 50
Binnen 4 uur antwoord.
We appen op werkdagen tussen 8:30 uur en 17:30 uur.

Stuur uw vraag

Hebt u vragen? We helpen u graag.

Stuur uw vraag