Overgestapt of iets gewijzigd? Dít moet u weten over uw premie van januari 2017

Hebt u uw verzekering gewijzigd? Of bent u overgestapt? Dan verloopt de betaling van uw premie in januari misschien niet zoals u verwacht. We zetten de antwoorden op de meest gestelde vragen handig voor u op een rij.

Veelgestelde vragen

Ik betaalde de jaarpremie zelf, maar daarna is het bedrag ook nog afgeschreven.

Geen zorgen. Zodra wij uw betaling verwerkt hebben, krijgt u de te veel betaalde premie automatisch terug op uw rekening. U hoeft dus niets te doen.

Ik heb doorgegeven dat ik met automatische incasso wil betalen, maar krijg nu toch een acceptgiro of AcceptEmail

Zonder uw toestemming mogen wij niet automatisch incasseren. Daarom vragen wij u om toestemming te geven. Dat kunnen we op twee manieren doen:

  • Digitaal via het E-mandate
    U ontvangt van ons een AcceptEmail met een betaallink die verwijst naar iDEAL. Via de betaallink betaalt u € 0,01 aan ons. U krijgt deze betaling weer van ons terug.
  • Schriftelijk via een mandaatformulier
    U ontvangt van ons een mandaatformulier. Dit ondertekent u en stuurt dit naar ons terug.

Let op: de rekening die u al per acceptgiro of AcceptEmail hebt ontvangen, incasseren we niet meer automatisch. We vragen u dit bedrag nog zelf over te maken onder vermelding van het betaalkenmerk.

Ik heb mijn polis gewijzigd, maar nu is toch nog de oude premie afgeschreven

Geen zorgen. Waarschijnlijk moesten we uw wijziging nog verwerken. Dat doen we altijd binnen 10 werkdagen. U krijgt dan een gewijzigde polis van ons. Ook corrigeren we uw premie. Betaalde u te veel? Dan verrekenen we dit met uw volgende rekening. Of we storten het terug. Betaalde u te weinig? Dan schrijven we het bedrag dat u nog moet betalen binnen tien werkdagen bij u af.

Ik heb mijn polis gewijzigd, maar krijg nu toch een acceptgiro of AcceptEmail met de oude premie.

Waarschijnlijk moesten we uw wijziging nog verwerken. Dat doen we altijd binnen 10 werkdagen. U krijgt dan een nieuwe polis van ons. Wat u daarna moet doen, hangt af van uw situatie:

  • Kreeg u een AcceptEmail? Dan maakt u het bedrag dat op de gewijzigde polis staat aan ons over. Gebruik hiervoor het betaalkenmerk van de foutieve AcceptEmail of uw relatienummer.
  • Kreeg u een acceptgiro en is uw nieuwe premie hoger dan de oude premie? Dan maakt u het bedrag dat op de gewijzigde polis staat aan ons over. Gebruik hiervoor het betaalkenmerk van de foutieve acceptgiro of uw relatienummer.
  • Kreeg u een acceptgiro en is uw nieuwe premie lager dan de oude premie? Dan kunt u uw acceptgiro met de oude premie weggooien. U ontvangt een nieuwe acceptgiro van ons.

Ik heb mijn polis gewijzigd van maand naar kwartaal-, halfjaar- of jaarbetaling, maar betaal toch nog de maandpremie.

Waarschijnlijk moesten we uw wijziging nog verwerken. Dat doen we altijd binnen 10 werkdagen. Wat u nu moet doen, hangt af van uw situatie:

  • Kreeg u een acceptgiro? Dan vragen wij u vriendelijk deze te betalen. Daarna krijgt u van ons nog een acceptgiro met de premie voor de overige 11 maanden. Hierin is ook de volledige korting voor jaarbetaling verwerkt.
  • Schreven we het bedrag bij u af? Dan hoeft u niets te doen. Binnenkort incasseren we de premie voor de overige 11 maanden bij u. Hierin is de volledige korting voor jaarbetaling verwerkt.

Ik heb mij aangemeld voor een verzekering bij CZ, maar heb nog geen bevestiging ontvangen. Ben ik nu wel verzekerd?

Hartelijk bedankt voor uw aanmelding! Meldde u zich voor 1 januari 2017 aan? En loopt u niet achter met het betalen van uw premie? Dan bent u per 1 januari 2017 gewoon bij ons verzekerd. We zijn nu druk bezig met het verwerken van uw inschrijving. En het opzeggen van uw oude verzekering. U krijgt hier binnen 10 werkdagen een bevestiging van.

Schreef u zich niet vóór 1 januari 2017 bij ons in? Of hebt u een betalingsachterstand voor het betalen van uw premie? Dan kunnen wij uw zorgverzekering bij uw huidige zorgverzekeraar helaas niet opzeggen. U blijft dan verzekerd bij uw huidige verzekeraar.

Ik heb mijn verzekering bij CZ opgezegd, maar er is toch nog premie afgeschreven

Geen zorgen. Misschien was uw opzegging nog niet verwerkt toen de premie werd afgeschreven. Of was de afschrijving al naar de bank gestuurd. Wij gaan er nu voor zorgen dat uw premie binnen 5 werkdagen terug op uw rekening staat. U hoeft zelf dus niets te doen.

Meer veelgestelde vragen over de premie

Bel ons

CZ Klantenservice

088 555 77 77
Maandag t/m vrijdag 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag 10:00 - 14:00 uur

Stel uw vraag via WhatsApp

06 13 65 19 50
Binnen 2 uur antwoord.
We appen op ma t/m vrij tussen 8:30 uur en 17:30 uur.

Chat met ons

Chat
Even geen medewerker beschikbaar
Maandag t/m vrijdag 8:00 - 21:00 uur
Openingstijden
Zaterdag 10:00 - 14:00 uur

Stuur uw vraag

Hebt u vragen? We helpen u graag.

Stuur uw vraag