Wat als u uw rekeningen niet kunt betalen?

Kunt u uw premie, rekening of eigen risico niet betalen? Wacht niet tot de rekeningen zich opstapelen. Kijk meteen wat u kunt doen. En hoe wij u helpen.

Moeite met betalen? We zoeken samen een oplossing

Wij geloven dat iedere situatie anders is. En dat niemand bewust kiest voor betalingsproblemen. Daarom zoeken we samen een oplossing die bij u past. Wat uw situatie ook is.

1. We kijken wat u wél kunt missen

€ 10 per maand of misschien € 50? Samen maken we afspraken die passen bij uw situatie. Dat scheelt een hoop zorgen.

2. We helpen met handige regelingen

Voorkomen dat u uw verplicht eigen risico in één keer moet betalen? Dat kan met onze regeling gespreid betalen eigen risico. U betaalt uw eigen risico dan in 10 termijnen van € 38,50.

3. Betaal op tijd en voorkom extra kosten

Soms kunnen we niet voorkomen dat u extra kosten voor rente en incasso moet betalen. Als u na een herinnering nog niet betaalt bijvoorbeeld. Hoe langer u wacht, hoe hoger de extra kosten. Uiteindelijk schakelen we een deurwaarder in. We hopen natuurlijk dat het niet zo ver komt.

  • Na 2 herinneringen betaalt u extra kosten.
  • Na 2 herinneringen en 2 sommaties schakelen we de deurwaarder in.
  • Uw aanvullende verzekering stopt als u 2 maanden uw premie niet betaalt.
  • Uw premie wordt hoger als u uw basisverzekering 6 maanden niet betaalt, omdat wij u aanmelden bij het CAK.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Krap bij kas? Aarzel niet om ons te bellen. We staan voor u klaar. Regelt u het liever zelf? Vraag direct in Mijn CZ een betalingsregeling aan.

CZ Klantenservice