Sneller geholpen met wachtlijstbemiddeling

Moet u lang wachten op een behandeling? Misschien kunt u ergens anders sneller terecht. De adviseurs van het zorgteam zoeken het graag voor u uit.

Twee personen in gesprek

Wat is wachtlijstbemiddeling?

Er zijn regels over de maximale wachttijden in de zorg. Moet u langer wachten? Dan heeft u recht op hulp bij het vinden van een andere zorgverlener. Dat heet wachtlijstbemiddeling. U kunt hulp aanvragen voor uzelf, maar ook voor uw naaste. Een medewerker van het zorgteam zoekt dan een plek waar u sneller geholpen kan worden.

U kunt wachtlijstbemiddeling aanvragen als...

  • U verzekerd bent bij CZ
  • U op een wachtlijst staat bij een ziekenhuis, zelfstandig behandelcentrum, voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ) of voor wijkverpleging
  • De wachttijd langer is dan de landelijke normwachttijd

Let op: heeft u nog geen doorverwijzing? Of is de wachttijd korter dan de landelijke norm? Dan kan wachtlijstbemiddeling u helaas niet verder helpen.

Zó werkt wachtlijstbemiddeling

  1. Vul het online formulier in

    Leg de situatie zo compleet mogelijk uit. Dan kunnen we u het snelst helpen. Neemt u liever telefonisch contact op? Bel dan (013) 594 91 10.

  2. Het CZ zorgteam zoekt uit of wachtlijstbemiddeling mogelijk is

    We houden rekening met uw wensen of die van uw naaste.

  3. We bespreken samen de mogelijkheden en helpen u verder

    Het CZ Zorgteam belt u hierover. We nemen binnen 5 werkdagen contact met u op.

Veelgestelde vragen over wachtlijstbemiddeling

CZ maakt afspraken met zorgverleners over hoe snel u bij hen terecht moet kunnen. We hebben deze voor u op een rijtje gezet.

In de CZ Zorgvinder vindt u alle zorgverleners waar wij afspraken mee hebben gemaakt. Soms ziet u daar ook wat de wachttijd is. Neem zelf contact op met de zorgverlener van uw keuze.

Zorg nodig?

Het CZ Zorgteam helpt u graag met persoonlijk advies. Voor uzelf of iemand voor wie u zorgt. Vul het formulier in, of bel met het zorgteam.