Werkstress bij medewerkers herkennen en aanpakken

Werkstress is het gevolg van werkdruk. Te hoge werkdruk ontstaat wanneer een medewerker het werk niet binnen de gestelde tijd af krijgt of niet meer aan de gestelde eisen kan voldoen. Werkstress is dus de negatieve reactie op deze werkdruk.

17

% van de medewerkers heeft burn-out klachten

Bron:
Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden 2019 (TNO/CBS)

56,8

werkdagen is de gemiddelde verzuimduur bij werkstress

Bron:
Arbobalans 2020 (TNO)

3,9

miljard euro bedragen de verzuimkosten door werkstress

Bron:
Arbobalans 2020 (TNO)

CZ Bedrijfsgezondheidswijzer: zicht op werkstress

De bedrijfsgezondheidswijzer laat u zien hoe werkstress uw organisatie raakt. En geeft u direct een plan met concrete en laagdrempelige acties om werkstress voorgoed aan te pakken.

Stress verminderen? Pak het preventief aan

Vaak wordt bij werkstress pas ingegrepen als het te laat is. Herstel duurt daardoor lang. Als u preventief te werk gaat, kunt u uw medewerkers en bedrijf veel leed besparen.

Werkstress signaleren? Download de whitepaper

Met deze praktische whitepaper leert u werkstress herkennen en geven we u tools voor een doeltreffende aanpak. Werk naar een stressvrije organisatie in 5 stappen.

Videobellen met Aukje over werkstress

Vragen over werkstress? Plan een videogesprek

Weten hoe u werkstress in uw organisatie effectief aanpakt? Werkstress-expert Aukje Rekkers-Staal vertelt u graag welke praktische oplossingen er zijn. Dat kan al binnen 48 uur, op werkdagen. Gratis en persoonlijk.

Plan een adviesgesprek over werkstress Lees meer over videobellen

Vragen of advies? Neem contact op met een adviseur zorg en bedrijfszorg

De adviseurs zorg en bedrijfszorg helpen u graag met al uw vragen over bedrijfszorg en de collectieve zorgverzekering.
U kunt ze bereiken via de CZ Bedrijvendesk.

Naar boven