Maatschappelijke waarde van collectiviteiten
Samen met een zorgverzekeraar werken aan gezondheidsmanagement leidt niet alleen tot gezondere werknemers, maar ook tot besparing op zorgkosten en betere bedrijfsresultaten. Dat blijkt uit het onderzoek naar de Social Return on Investment van collectiviteiten dat in opdracht van CZ is gedaan.
Maak samen met ons het verschil
Ons onderzoek is een eerste aanzet naar het aantoonbaar maken van de meerwaarde van collectiviteiten. Het ontwikkelde model is generiek en biedt iedereen de mogelijkheid om aan te tonen of een gezondheidsprogramma binnen een collectiviteit waarde oplevert. We nodigen iedereen dan ook uit om het model toe te passen op de eigen situatie en zo samen met ons de waarde van collectiviteiten aan te tonen.
De noodzaak van korting volgens CZ
De waarde van de collectieve zorgverzekering zit volgens ons in het toepassen van gezondheidsmanagement op zoveel mogelijk deelnemers aan een collectieve zorgverzekering. Korting op de premie is een belangrijk element om voldoende mensen een collectieve zorgverzekering af te laten sluiten.
Collectiviteiten leveren maatschappelijke waarde
We concluderen uit het onderzoek naar de Social Return on Investment van collectiviteiten dat de BV Nederland er financieel op vooruit gaat als we groepen verzekerden bij elkaar brengen en daar gezondheidsmanagement op toepassen. Ook zorgt het voor lagere lasten in de Zorgverzekeringswet, waardoor álle verzekerden profiteren van premieverlaging:
-
Elke euro die geïnvesteerd wordt in een leefstijlprogramma, levert € 1,42 aan waarde op
-
Alle verzekerden profiteren van premieverlaging door lagere zorgkosten, dus ook niet collectief verzekerden
-
Bedrijven gaan er financieel op vooruit door lager verzuim en hogere productiviteit