Rekening ontvangen na een wijziging

Heeft u een wijziging doorgegeven? En daarna een rekening ontvangen? Waarschijnlijk hebben we uw wijziging nog niet verwerkt.

Kies uw situatie

Het hangt van uw situatie af wat u moet doen.

Ik heb mijn verzekering opgezegd

Is uw premie toch afgeschreven? Mogelijk was uw opzegging nog niet verwerkt. Of was de afschrijving al naar de bank gestuurd. We zorgen dat het bedrag binnen 5 werkdagen weer op uw rekening staat. Door drukte kan dit tijdens de jaarwisseling wat langer duren. U hoeft zelf niets te doen. Heeft u van ons een AcceptEmail of rekening ontvangen? Dan mag u deze gewoon weggooien.

Ik heb mijn premie dubbel betaald

Heeft u uw premie zelf overgemaakt, maar hebben wij het bedrag ook automatisch afgeschreven? U krijgt het te veel betaalde bedrag terug, zodra we uw betaling verwerkt hebben. U hoeft zelf niets te doen.

Ik heb mijn polis gewijzigd

Heeft u nog een rekening met het oude bedrag ontvangen? Binnen 10 werkdagen verwerken we uw wijziging. Door drukte kan dit tijdens de jaarwisseling wat langer duren. Daarna ontvangt u een nieuwe polis. Wat u moet doen, hangt af van hoe u uw premie betaalt:

  • Automatische incasso: Wij corrigeren automatisch uw premie. U hoeft zelf niets te doen. Als u te veel betaalde, dan storten wij dit terug. Heeft u een openstaande rekening? Dan verrekenen wij dit met uw openstaande rekening. Betaalde u te weinig? Dan schrijven we het bedrag dat u nog moet betalen binnen 10 werkdagen af.
  • AcceptEmail: U betaalt het bedrag dat op uw nieuwe polis staat. Vermeld uw relatienummer en het betaalkenmerk dat op de onjuiste AcceptEmail staat.
  • Papieren rekening: Is uw nieuwe premie hoger dan uw oude premie? Maak dan het bedrag over dat op uw nieuwe polis staat. Vermeld uw relatienummer en het betaalkenmerk dat op de foutieve acceptgiro staat. Is uw nieuwe premie lager? Gooi dan de onjuiste rekening weg. U ontvangt een nieuwe rekening.

Ik wil betalen via automatische incasso

Heeft u de betaalwijze aangepast naar automatische incasso? Dan hebben we uw toestemming nodig om automatisch van uw rekening af te schrijven. Als we (nog) geen toestemming hebben, sturen we een rekening of AcceptEmail. De rekening(en) die u al heeft ontvangen, incasseren we niet meer automatisch. U kunt dit bedrag zelf overmaken onder vermelding van uw relatienummer en het betaalkenmerk.

Ik heb mijn betaaltermijn gewijzigd

Heeft u de betaaltermijn gewijzigd naar een maand-, kwartaal-, halfjaar- of jaarbetaling? En ontvangt u toch nog een onjuiste rekening? Binnen 10 werkdagen verwerken we uw wijziging. Wat u moet doen, hangt af van hoe u uw premie betaalt:

  • Automatische incasso:
    • Heeft u te weinig betaald? Wij incasseren binnenkort de resterende premie. U hoeft zelf niets te doen.
    • Heeft u teveel betaald? U krijgt het te veel betaalde bedrag terug, zodra we uw betaling verwerkt hebben. U hoeft zelf niets te doen.
  • Papieren rekening: U kunt deze gewoon betalen. Binnenkort ontvangt u een nieuwe rekening voor de resterende premie.

Kunt u hulp gebruiken? We zijn er voor u