Adviseur helpt met wachtlijstbemiddeling

Sneller geholpen met wachtlijstbemiddeling

Moet u lang wachten op een behandeling? Misschien kunt u ergens anders sneller terecht. De adviseurs van het zorgteam zoeken het graag voor u uit.

Vraag wachtlijstbemiddeling aan
Bellen mag natuurlijk ook 013 594 91 10

Wat is wachtlijstbemiddeling?

Voor wachttijden in de zorg zijn landelijke normen afgesproken. Soms is die wachttijd langer dan die norm. U kunt dan wachtlijstbemiddeling aanvragen, ook voor uw naaste. De adviseur van het zorgteam kijkt dan waar u sneller terecht kunt.

U kunt wachtlijstbemiddeling aanvragen als...

  • U verzekerd bent bij CZ
  • U op een wachtlijst staat bij een ziekenhuis, zelfstandig behandelcentrum, voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ) of voor wijkverpleging
  • De wachttijd langer is dan de landelijke normwachttijd

Zó werkt wachtlijstbemiddeling

  1. Vraag het CZ zorgteam om hulp

    En leg de situatie uit.

  2. Wij zoeken uit of wachtlijstbemiddeling mogelijk is

    En houden rekening met uw wensen of die van uw naaste.

  3. We bespreken samen de mogelijkheden en helpen u verder

    Het zorgteam belt u hierover.

Het CZ Zorgteam neemt binnen 10 werkdagen contact met u op.

Wachtlijstbemiddeling door corona niet altijd mogelijk

Door corona kunt u niet overal terecht. Sommige ziekenhuizen behandelen op dit moment alleen patiënten uit de eigen regio of moeten uitgestelde behandelingen nog inhalen. Ziekenhuizen bepalen zelf welke zorg ze weer opstarten en wanneer. Wij zoeken graag voor u uit wat er wel mogelijk is. 

Veelgestelde vragen over wachtlijstbemiddeling

Naar boven