Het inloggen op Mijn CZ gaat veranderen.

U hebt dan soms een extra code nodig. Hoe werken die beveiligingscodes en hoe wilt u voortaan inloggen?

Waarom is het inloggen veranderd?

We gaan uw gegevens nog beter beschermen. Daarom hebt u soms een extra code nodig om bepaalde informatie te bekijken.

Wanneer vragen we om een extra code?

U hebt een extra beveiligingscode nodig voor uw meest privacygevoelige gegevens in Mijn CZ. Zoals:

  • Uw ingediende nota’s en zorgverbruik
  • De stand van uw eigen risico
  • Uw correspondentiearchief
  • De pdf van uw polisoverzicht

Wat als u geen gebruik maakt van de nieuwe code?

Wilt u niet overstappen naar de nieuwe manier van inloggen? Dan kunt u wel in Mijn CZ, maar niet bij al uw gegevens. Voor alles wat vertrouwelijk is, hebt u een extra code nodig. Daar krijgt u een melding van zodra u die gegevens wilt bekijken.

Wat verandert er voor u?

Wat er voor u verandert, hangt af van uw huidige manier van inloggen. Er zijn 3 verschillende manieren. Hoe logt u nu in op Mijn CZ?

Logt u nu in met DigiD zonder sms?

Log dan in met uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord. Hebt u nog geen DigiD? Dan kunt u die eenvoudig aanvragen. 

Logt u nu in met DigiD met sms?

Log dan in met uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord. U ontvangt een sms op het door u opgegeven telefoonnummer. Vul de code in die uw hebt ontvangen en druk op 'volgende'. U bent dan ingelogd in Mijn CZ. 

Logt u nu in met uw CZ-relatienummer en wachtwoord?

Log dan in met uw CZ-relatienummer en wachtwoord. Maak een nieuw, veilig wachtwoord voor Mijn CZ (de instructies ziet u vanzelf). U krijgt de vraag om uw e-mailadres of telefoonnummer achter te laten. Als u dat hebt gedaan ontvangt u een code per e-mail of sms. Die vult u in.

Als u de volgende keer op Mijn CZ de extra beveiligde gegevens wilt bekijken, ontvangt u een code op het telefoonnummer of e-mailadres dat u hebt opgegeven. Nadat u de code hebt ingevuld, kunt u uw gegevens bekijken.


Inloggen Mijn CZ