Betalen van de premie na wijziging polis

Hebt u een wijziging doorgegeven? Dan kan het zijn dat we uw wijziging nog niet hebben verwerkt, maar u wel al een rekening voor de premie ontvangt. Het hangt van uw situatie af wat u moet doen. Soms hoeft u zelf niets te doen.

Uw polis gewijzigd

Hebt u uw polis gewijzigd, maar nog een rekening ontvangen voor het oude premiebedrag? Dan was uw wijziging nog niet verwerkt. Dat doen we binnen 10 werkdagen. Daarna ontvangt u een nieuwe polis. Wat u moet doen, hangt af van uw betaalwijze:

  • Betaalde u per automatische incasso? Dan corrigeren we automatisch uw premie. Als u te veel betaalde, dan storten wij dit terug. Hebt u een openstaande rekening? Dan verrekenen wij dit met uw openstaande rekening. Betaalde u te weinig? Dan schrijven we het bedrag dat u nog moet betalen binnen 10 werkdagen af.
  • Ontving u een AcceptEmail? Dan betaalt u het bedrag dat op uw nieuwe polis staat. Vermeld uw relatienummer en het betaalkenmerk dat op de foutieve AcceptEmail staat.
  • Ontving u een acceptgiro en is uw nieuwe premie hoger dan uw oude premie? Maak dan het bedrag over dat op uw nieuwe polis staat onder vermelding van uw relatienummer en het kenmerk van de foutieve acceptgiro. Is uw nieuwe premie lager? Gooi dan de foutieve acceptgiro weg. U ontvangt een nieuwe acceptgiro.

Betaalwijze aangepast naar automatische incasso

Hebt u de betaalwijze aangepast naar automatische incasso? Dan hebben we uw toestemming nodig om automatisch van uw rekening te incasseren. Als we (nog) geen toestemming hebben, sturen we een acceptgiro of AcceptEmail. De rekening die u al hebt ontvangen, incasseren we niet meer automatisch. U kunt dit bedrag zelf overmaken onder vermelding van het betaalkenmerk.

Betaaltermijn gewijzigd naar kwartaal-, halfjaar- of jaarbetaling

Hebt u de betaaltermijn gewijzigd van maand naar kwartaal-, halfjaar- of jaarbetaling, maar ontving u toch nog een rekening voor de maandpremie? Dan moesten we uw wijziging nog verwerken. Dat doen we binnen 10 werkdagen. Kreeg u een acceptgiro? Dan kunt u deze betalen. Daarna ontvangt u een acceptgiro met de premie voor de overige 11 maanden. Hierin is de korting voor termijnbetaling verwerkt. Schreven we het bedrag af? Dan hoeft u niets te doen. Binnenkort incasseren we de premie voor de overige 11 maanden bij u. Hierin is de korting voor de termijnbetaling verwerkt.

Verzekering opgezegd, toch nog premie afgeschreven

Hebt u uw verzekering opgezegd, maar is er toch nog premie afgeschreven? Geen zorgen. Mogelijk was uw opzegging nog niet verwerkt toen we de premie afschreven. Of was de afschrijving al naar de bank gestuurd. We zorgen dat het bedrag binnen 5 werkdagen weer op uw rekening staat. U hoeft zelf niets te doen.

Jaarpremie dubbel betaald

Hebt u de jaarpremie zelf overgemaakt, maar hebben wij het bedrag ook automatisch afgeschreven? Geen zorgen. U krijgt het te veel betaalde bedrag terug, zodra we uw betaling verwerkt hebben. U hoeft zelf dus niets te doen.

CZ Klantenservice