Hoe snel kunt u terecht?

Welke afspraken heeft CZ voor u gemaakt over wachttijden en bereikbaarheid?

Landelijk zijn er normen afgesproken over wachttijden en bereikbaarheid, maar waar nodig en mogelijk voegt CZ hier eigen normen aan toe.

Hoe snel kunt u terecht bij: hulpmiddelen?

Met onze gecontracteerde leveranciers van hulpmiddelen hebben we goede afspraken gemaakt. Hiervoor hebben we normen opgesteld die passen bij de kenmerken van het soort hulpmiddel. Voor incontinentie- en stomamateriaal kunt u hierop rekenen:

  • U kunt uw leverancier 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch en online bereiken.
  • Uw leverancier is 24 uur per dag en 7 dagen per week inzetbaar voor (spoed)bestellingen, zorginhoudelijke begeleiding en advisering.
  • U ontvangt het materiaal binnen 24 uur thuis. In spoedeisende situaties zelfs binnen 4 uur.
  • Kan de leverancier uw vraag niet via de telefoon oplossen? Dan komt een verpleegkundige (van de leverancier) bij u aan huis voor informatie en advies. Waar in Nederland u ook woont.
  • De materialen die de leverancier voor u selecteert, voldoen aan strenge richtlijnen voor kwaliteit.