Veelgestelde vragen over Mijn CZ Zakelijk
Regel uw verzekeringszaken snel en makkelijk online. Heeft u als werkgever of intermediair vragen over Mijn CZ Zakelijk of het inlogproces? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen.
Waar heeft u een vraag over?
Inloggen Mijn CZ Zakelijk
Hoe kan ik inloggen in Mijn CZ Zakelijk?
Om het inloggen in Mijn CZ Zakelijk veilig te maken, hebben we een 2FA (2 Factor Authenticatie) toegevoegd. We zijn wettelijk verplicht dit aan te bieden voor een Mijn Omgeving met persoonlijke informatie. Daarbij is het voor uw gebruikersgemak fijner dat al uw collectiviteiten aan één gebruikersnaam (uw e-mailadres) zijn gekoppeld. Bent u uw wachtwoord kwijt? Dan kunt u deze eenvoudig en snel resetten.
Het lukt mij niet om in te loggen. Wat kan ik doen?
Neem contact op met de functioneel beheerder binnen uw organisatie. Deze kan u verder helpen. Bent u de functioneel beheerder? Stuur een mail naar de CZ Bedrijvendesk.
Wie is mijn functioneel beheerder?
Binnen uw organisatie zijn er een of meerdere collega’s aangewezen als functioneel beheerder. Dit is meestal de persoon die het autorisatiebeheer binnen uw organisatie regelt. En degene die collega’s toegang kan geven tot Mijn CZ Zakelijk. Ervaart u problemen met inloggen? Neem dan eerst contact op met uw functioneel beheerder.
Ik heb op wachtwoord vergeten geklikt. Maar ik heb geen e-mail ontvangen om mijn wachtwoord te resetten. Wat nu?
Neem contact op met de functioneel beheerder binnen uw organisatie. De functioneel beheerder kan eventueel uw account resetten, zodat u weer toegang krijgt tot Mijn CZ Zakelijk.
Bent u de functioneel beheerder? Stuur een mail naar de CZ Bedrijvendesk.
Ik heb geen activatiecode via SMS ontvangen. Wat kan ik doen?
Het kan helpen om uw telefoon aan en uit te zetten. Werkt dit niet? Stuur een mail naar de CZ Bedrijvendesk.
Ik ben toegevoegd als gebruiker, maar ik ontvang geen mail met een activatielink. Wat moet ik doen?
Controleer de map Ongewenste mail / SPAM. Soms belandt deze namelijk daarin. Staat de mail hier ook niet? Vraag uw functioneel beheerder dan om het ingevoerde e-mailadres te contoleren.
Ontvangt u nog steeds geen mail? Vraag uw ICT-afdeling om hulp. Het kan zijn dat de firewall-instellingen de mail tegenhouden.
Ik heb een nieuwe telefoon en nu werkt de app Authenticator niet meer. Hoe kan ik inloggen op Mijn CZ Zakelijk?
Heeft u uw oude telefoon nog? Log daar dan mee in. Rechts bovenin bij ‘Mijn Gegevens’ kunt u de oude authenticator verwijderen of uw telefoonnummer aanpassen. Heeft u de telefoon niet meer? Vraag uw functioneel beheerder dan uw account resetten.
Wat is 2FA (2-Factor-Authenticatie)?
Tweefactorauthenticatie is een extra veilige manier van inloggen. Uw identiteit als gebruiker wordt hierbij vastgesteld door twee factoren: iets wat u weet en iets wat u heeft. Dit betekent dat u naast het invoeren van uw e-mailadres en wachtwoord, nog een tweede factor nodig heeft. Dit kan via een Authenticator-app of met een code die u per sms ontvangt. U kunt de Authenticator-app gratis downloaden in de App Store of Google Play Store.
Account aanvragen en wijzigen doorgeven
Er is binnen mijn organisatie geen functioneel beheerder voor Mijn CZ Zakelijk. Wat nu?
Vul dan het aanvraagformulier in en stuur deze per mail naar de CZ Bedrijvendesk. Wij nemen daarna contact met u op om de toegang te regelen.
Ik wil graag toegang tot Mijn CZ Zakelijk, hoe kan ik dit aanvragen?
De functioneel beheerder binnen uw organisatie kan collega’s toegang geven tot Mijn CZ Zakelijk. Is uw mobiele nummer bij de aanmelding ingevuld? Dan ontvangt u binnen 5 minuten na de aanmelding alle benodigde informatie om in te loggen. Is er geen mobiel nummer ingevuld? Dan duurt de activatie ongeveer een week. U ontvangt een brief met de benodigde activatiecode.
Hoe log ik in voor een (onderliggende) collectiviteit?
Hoe kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?
Klik bovenin het scherm onder uw naam op “Mijn persoonsgegevens” en wijzig uw gegevens. Heeft u geen toestemming om uw persoonsgegevens te wijzigen? Neem dan contact op met uw functioneel beheerder.
Hoe kan ik voor een verzekerde een wijziging in het banknummer doorgeven?
Vanwege de privacywetgeving kunt u niet via Mijn CZ Zakelijk een wijziging in het banknummer doorgeven. Dit kan de verzekerde zelf doen via Mijn CZ.
Algemene vragen
Hoe vind ik een verzekerde of zakelijke relatie?
Vanaf de homepage kunt u zoeken naar een zakelijke relatie of verzekerde. Of ga via het menu naar 'Portefeuille' en kies voor 'Zoek bedrijf of verzekerde'.
Wat als mijn zoekopdracht naar verzekerde of zakelijke relatie geen resultaten oplevert?
Misschien heeft u de verkeerde zoekopdracht of zoekveld gebruikt. Geen zorgen, het kan ook zijn dat de zakelijke relatie of verzekerde nog niet is verwerkt in ons systeem. Stuur dan een e-mail naar de CZ Bedrijvendesk.
Hoe kan ik mijn financiële overzichten inzien?
Ga via het menu naar 'Portefeuille' en kies voor 'Financiële overzichten'. Ziet u het item niet? Zorg er dan voor dat u de rol 'Rapportage verantwoordelijke' krijgt. Dit kan de functioneel beheerder binnen uw organisatie voor u regelen. Bent u de functioneel beheerder en weet u niet hoe het werkt? Ga dan via het menu naar 'Service' en klik op 'Instructiepagina'. Hier vindt u een instructiefilmpje over het toekennen van rollen.
Waar kan ik de factuur vinden in Mijn CZ Zakelijk?
Ga via het menu naar 'Portefeuille' en klik op 'Financiële overzichten'. Hier vindt u alle facturen. Bent u op zoek naar een factuur voor uw zakelijke relatie? Log dan in voor de zakelijke relatie. En klik in het menu op 'Contract' en ga naar 'Financiële overzichten'. Hier staan alle facturen van uw relatie.
Wilt u meer informatie over rollen toekennen of een korte rondleiding door Mijn CZ Zakelijk?
Ga dan via het menu naar 'Service' en klik op 'Instructiepagina'. Op deze pagina vindt u twee instructievideo’s met meer uitleg. Heeft u nog vragen? Stuur dan een mail naar de CZ Bedrijvendesk.