Veelgestelde vragen over Mijn CZ Zakelijk

Regel uw verzekeringszaken snel en makkelijk online. Heeft u als werkgever of intermediair vragen over Mijn CZ Zakelijk of het inlogproces? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen.

Inloggen Mijn CZ Zakelijk

Om het inloggen in Mijn CZ Zakelijk veilig te maken, hebben we een 2FA (2 Factor Authenticatie) toegevoegd. We zijn wettelijk verplicht dit aan te bieden voor een Mijn Omgeving met persoonlijke informatie. Daarbij is het voor uw gebruikersgemak fijner dat al uw collectiviteiten aan één gebruikersnaam (uw e-mailadres) zijn gekoppeld. Bent u uw wachtwoord kwijt? Dan kunt u deze eenvoudig en snel resetten.

Neem contact op met de functioneel beheerder binnen uw organisatie. Deze kan u verder helpen. Bent u de functioneel beheerder? Stuur een mail naar de CZ Bedrijvendesk.

Binnen uw organisatie zijn er een of meerdere collega’s aangewezen als functioneel beheerder. Dit is meestal de persoon die het autorisatiebeheer binnen uw organisatie regelt. En degene die collega’s toegang kan geven tot Mijn CZ Zakelijk. Ervaart u problemen met inloggen? Neem dan eerst contact op met uw functioneel beheerder.

Neem contact op met de functioneel beheerder binnen uw organisatie. De functioneel beheerder kan eventueel uw account resetten, zodat u weer toegang krijgt tot Mijn CZ Zakelijk.
 
Bent u de functioneel beheerder? Stuur een mail naar de CZ Bedrijvendesk.

Het kan helpen om uw telefoon aan en uit te zetten. Werkt dit niet? Stuur een mail naar de CZ Bedrijvendesk.

Controleer de map Ongewenste mail / SPAM. Soms belandt deze namelijk daarin. Staat de mail hier ook niet? Vraag uw functioneel beheerder dan om het ingevoerde e-mailadres te contoleren.

Ontvangt u nog steeds geen mail? Vraag uw ICT-afdeling om hulp. Het kan zijn dat de firewall-instellingen de mail tegenhouden.

Heeft u uw oude telefoon nog? Log daar dan mee in. Rechts bovenin bij ‘Mijn Gegevens’ kunt u de oude authenticator verwijderen of uw telefoonnummer aanpassen. Heeft u de telefoon niet meer? Vraag uw functioneel beheerder dan uw account resetten.

Tweefactorauthenticatie is een extra veilige manier van inloggen. Uw identiteit als gebruiker wordt hierbij vastgesteld door twee factoren: iets wat u weet en iets wat u heeft. Dit betekent dat u naast het invoeren van uw e-mailadres en wachtwoord, nog een tweede factor nodig heeft. Dit kan via een Authenticator-app of met een code die u per sms ontvangt. U kunt de Authenticator-app gratis downloaden in de App Store of Google Play Store.

Account aanvragen en wijzigen doorgeven

Vul dan het aanvraagformulier in en stuur deze per mail naar de CZ Bedrijvendesk. Wij nemen daarna contact met u op om de toegang te regelen.

De functioneel beheerder binnen uw organisatie kan collega’s toegang geven tot Mijn CZ Zakelijk. Is uw mobiele nummer bij de aanmelding ingevuld? Dan ontvangt u binnen 5 minuten na de aanmelding alle benodigde informatie om in te loggen. Is er geen mobiel nummer ingevuld? Dan duurt de activatie ongeveer een week. U ontvangt een brief met de benodigde activatiecode.

Klik op de naam van de collectiviteit of de organisatie waarvoor u bent ingelogd. Klik in het dropdownmenu op “Zakelijke relaties”. En kies uw gewenste relatienaam of nummer en log in.

Klik bovenin het scherm onder uw naam op “Mijn persoonsgegevens” en wijzig uw gegevens. Heeft u geen toestemming om uw persoonsgegevens te wijzigen? Neem dan contact op met uw functioneel beheerder.

Vanwege de privacywetgeving kunt u niet via Mijn CZ Zakelijk een wijziging in het banknummer doorgeven. Dit kan de verzekerde zelf doen via Mijn CZ.

Algemene vragen

Vanaf de homepage kunt u zoeken naar een zakelijke relatie of verzekerde. Of ga via het menu naar 'Portefeuille' en kies voor 'Zoek bedrijf of verzekerde'.

Misschien heeft u de verkeerde zoekopdracht of zoekveld gebruikt. Geen zorgen, het kan ook zijn dat de zakelijke relatie of verzekerde nog niet is verwerkt in ons systeem. Stuur dan een e-mail naar de CZ Bedrijvendesk.

Ga via het menu naar 'Portefeuille' en kies voor 'Financiële overzichten'. Ziet u het item niet? Zorg er dan voor dat u de rol 'Rapportage verantwoordelijke' krijgt. Dit kan de functioneel beheerder binnen uw organisatie voor u regelen. Bent u de functioneel beheerder en weet u niet hoe het werkt? Ga dan via het menu naar 'Service' en klik op 'Instructiepagina'. Hier vindt u een instructiefilmpje over het toekennen van rollen.

Ga via het menu naar 'Portefeuille' en klik op 'Financiële overzichten'. Hier vindt u alle facturen. Bent u op zoek naar een factuur voor uw zakelijke relatie? Log dan in voor de zakelijke relatie. En klik in het menu op 'Contract' en ga naar 'Financiële overzichten'. Hier staan alle facturen van uw relatie.

Ga dan via het menu naar 'Service' en klik op 'Instructiepagina'. Op deze pagina vindt u twee instructievideo’s met meer uitleg. Heeft u nog vragen? Stuur dan een mail naar de CZ Bedrijvendesk.

Vragen of advies? Neem contact op met een adviseur zorg en bedrijfszorg

De adviseurs zorg en bedrijfszorg helpen u graag met al uw vragen over bedrijfszorg en de collectieve zorgverzekering. U kunt ze bereiken via de CZ Bedrijvendesk.