Hoe we helpen als u uw rekeningen niet kunt betalen

Kunt u uw premie, rekening of eigen risico niet betalen? Of heeft u een betalingsachterstand? Wacht niet tot de rekeningen zich opstapelen. Kijk meteen wat u kunt doen. En hoe wij u helpen.

Samen zoeken we naar een oplossing

Soms kan het betalen van een rekening moeilijk zijn. Om te voorkomen dat kosten te hoog oplopen, denken we graag met u mee. Helpt het bijvoorbeeld als de rekening wordt uitgesteld? Of wilt u samen kijken wat u wél kunt missen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 555 77 77.

Voorkom extra kosten

Heeft u een betalingsachterstand? Dan kunt u gebeld worden door een medewerker van CZ, óf door een belrobot om u te herinneren aan het openstaande bedrag. Zo hopen we extra kosten voor rente en incasso te voorkomen.

Wacht u te lang met betalen?

  • Na 2 herinneringen betaalt u extra kosten.
  • Na 2 herinneringen en 2 sommaties schakelen we de deurwaarder in.
  • Uw aanvullende verzekering stopt als u 2 maanden uw premie niet betaalt.
  • Uw premie wordt hoger als u uw basisverzekering 6 maanden niet betaalt, omdat wij u aanmelden bij het CAK.

Maar we helpen u graag om dit te voorkomen. Neem gerust contact met ons op voor een betalingsregeling.

Heeft u hier ook al aan gedacht?

Er zijn ook andere organisaties die u kunnen helpen. Met deze handige regelingen kunt u geld besparen op uw zorgkosten:

  • Vraag Zorgtoeslag aan
    Zorgtoeslag is een bijdrage van de overheid voor het betalen van uw zorgpremie. Om dit te ontvangen, mag u niet teveel verdienen. Bekijk de voorwaarden. En vraag de toeslag aan.
  • Vraag een gemeentepakket aan
    In veel Nederlandse gemeenten kunt u een gemeentepakket aanvragen. Hiermee betaalt de gemeente mee aan uw zorgpremie, en hoeft u soms geen eigen risico te betalen. Bekijk wat uw gemeente doet. En of u in aanmerking komt.

Nog vragen? We zijn er voor u

Naar boven