Hoe we helpen als u uw rekeningen niet kunt betalen

Rekeningen komen niet altijd op het juiste moment. Dat begrijpen we. Kunt u uw eigen risico of een andere rekening niet in één keer betalen? Of heeft u een betalingsachterstand? Blijf dan niet met uw geldzorgen rondlopen. Soms kunnen deze ook leiden tot andere problemen. Kijk meteen wat u kunt doen. En hoe wij u daarbij kunnen helpen. Er is vaak meer mogelijk dan u denkt.

Meer grip en geldzorgen voorkomen

Met deze handige regelingen krijgt u meer grip op uw uitgaven. En kunt u soms zelfs wat besparen:

  • Betaal uw eigen risico gespreid vooruit
    Betaalt u uw eigen risico van € 385 liever niet in één keer? Dan kunt u ook in 10 delen betalen. Zo staat u niet voor een verrassing. Vraag gespreid betalen voor 1 februari aan.
  • Vraag Zorgtoeslag aan
    Zorgtoeslag is een bijdrage van de overheid voor het betalen van uw zorgpremie. Om dit te ontvangen, mag u niet teveel verdienen. Bekijk de voorwaarden. En vraag de toeslag aan
  • Krijg grip op uw geld met Geldfit
    Doe de Geldfit-test. En ontdek binnen 2 minuten wat u kunt doen. Liever persoonlijk advies? Dat kan ook. Kijk wat Geldfit voor u kan betekenen.
  • Vraag een gemeentepakket aan
    In veel Nederlandse gemeenten kunt u een gemeentepakket aanvragen. Hiermee betaalt de gemeente mee aan uw zorgpremie, en hoeft u soms geen eigen risico te betalen. Bekijk wat uw gemeente doet. En of u in aanmerking komt.

Veelgestelde vragen

Als u een premieachterstand heeft bij uw huidige zorgverzekeraar kunt u geen verzekering bij CZ afsluiten. In Nederland mag u namelijk maar bij één zorgverzekeraar verzekerd zijn. We begrijpen dat dit vervelend is.

Heeft u uw achterstand afbetaald? Dan kunt u wel overstappen naar CZ. En dan helpen we u graag verder met een passend pakket.

Heeft u een betalingsachterstand? Dan kunt u gebeld worden door een medewerker van CZ, óf door een belrobot om u te herinneren aan het openstaande bedrag. Zo hopen we extra kosten voor rente en incasso te voorkomen.

  • Na 2 herinneringen betaalt u extra kosten.
  • Na 2 herinneringen en 2 sommaties schakelen we de deurwaarder in.
  • Uw aanvullende verzekering stopt als u 2 maanden uw premie niet betaalt.
  • Uw premie wordt hoger als u uw basisverzekering 6 maanden niet betaalt, omdat wij u aanmelden bij het CAK.

Maar wij helpen u graag om dit te voorkomen. Neem gerust contact met ons op via 088 555 77 77 voor een persoonlijk advies.

U kunt een betalingsregeling aanvragen als u een rekening ontvangt en deze liever in delen wilt betalen. Dit gebeurt dus achteraf.

Bij gespreid betalen van het eigen risico maakt u een keuze vooraf. Dit kan bijvoorbeeld omdat u hoge zorgkosten verwacht in het komende jaar. U vraagt het gespreid betalen van uw eigen risico dus aan vóórdat u al een rekening heeft ontvangen. Zo betaalt u het eigen risico voor dat jaar vooruit in 10 gelijke termijnen. Heeft u aan het einde van het jaar niet uw (gehele) eigen risico gebruikt? Dan storten wij het (te veel betaalde) bedrag vóór 1 maart weer terug naar uw rekening.

Kunt u hulp gebruiken? We zijn er voor u