Alternatieve oplossing voor patiënten van Co-Med van alle zorgverzekeraars

Huisartsenketen Co-Med is op 5 juli 2024 failliet verklaard. Omdat alle zorgverzekeraars samen al een alternatieve oplossing boden voor patiënten nadat zij het contract met Co-Med eerder beëindigden, verandert er met dit faillissement voor patiënten niets. Het contract met Co-Med werd eerder beëindigd omdat Co-Med de continuïteit van goede zorg niet kon garanderen. Patiënten kunnen nog steeds gebruik maken van de alternatieve oplossingen per praktijk.

Bekijk alternatieve oplossingen per praktijk

Heeft u vragen of heeft u hulp nodig en wilt u contact met uw zorgverzekeraar? U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl.
Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Zorgverzekeraars werken samen voor alle patiënten van Co-Med

Op deze pagina staat de meeste actuele informatie voor patiënten die staan ingeschreven bij een Co-Med praktijk. Ook als u bij een andere zorgverzekeraar dan CZ verzekerd bent. Deze pagina is opgesteld in samenwerking met de andere zorgverzekeraars.

Bent u op zoek naar algemene informatie of actualiteiten over huisartsenketen Co-Med en de rol van zorgverzekeraars? Lees dan hier verder.

 

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 10 juli 2024, 15.13 uur.

Bij levensbedreigende situaties: bel 112

Informatie per praktijk

Kijk hieronder bij uw praktijk waar u op dit moment terecht kunt voor zorg. In de avond, nacht of in het weekend kunt u altijd terecht bij de dichtstbijzijnde huisartsenspoedpost.

Amsterdam – Gezondheidspoort

Heeft u een zorgvraag? Dan kunt u tijdelijk gebruik maken van Arene. Arene biedt zorg op afstand en werkt samen met lokale huisartsen die fysiek onderzoek kunnen doen als dat nodig is. Bekijk op de website van Arene hoe u uw zorgvraag stelt. Heeft u geen zorgvraag, maar een andere vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Amsterdam – Slotervaart

Heeft u een zorgvraag? Dan kunt u terecht bij Jouw Huisarts Aan De Louwesweg. U kunt hen bereiken via www.huisartsenlw.nl of op 020 615 15 64. Heeft u geen zorgvraag, maar een andere vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina. 

Bergen op Zoom – Co-Med Bergen op Zoom

Heeft u een zorgvraag? Dan kunt u tijdelijk gebruik maken van Arene. Arene biedt zorg op afstand en werkt samen met lokale huisartsen die fysiek onderzoek kunnen doen als dat nodig is. Bekijk op de website van Arene hoe u uw zorgvraag stelt. Heeft u geen zorgvraag, maar een andere vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Breda – Co-Med Breda

Voor patiënten van de Co-Med praktijk in Breda is een structurele oplossing gevonden.

De huisartsenpraktijken in de Haagse Beemden zullen de komende weken en maanden hun capaciteit uitbreiden, zodat alle ruim 4.400 patiënten die nu ingeschreven staan bij Co-Med Breda de mogelijkheid krijgen om zich bij een van de bestaande praktijken in de wijk in te schrijven.

Om ervoor te zorgen dat u uiterlijk dit najaar bij één van deze praktijken ingeschreven staat, kunt u zich ter overbrugging in de tussentijd inschrijven bij Arene en Thuisdok. U krijgt dan direct een melding als de plekken bij de huisartsenpraktijken beschikbaar komen en u kunt zich dan ook inschrijven bij de praktijk op basis van uw voorkeur. In de tussentijd bieden Arene of Thuisdok de benodigde huisartsenzorg, beheren zij uw patiëntendossier en maken zij voor u afspraken bij de aangesloten huisartsen in Breda als fysieke zorg nodig is. Heeft u een vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Den Haag – Bordewijk

Voor patiënten van de Co-Med praktijk in Den Haag is een structurele oplossing gevonden. Staat u ingeschreven bij de Co-Med praktijk Bordewijklaan (incl. voormalige vestiging van Co-Med aan de Esperantostraat)? Dan kunt u terecht bij huisartsen in uw omgeving. Met Hadoks, de regionale huisartsenorganisatie in Den Haag, hebben we afgesproken dat zij u helpen bij het vinden van een nieuwe huisarts als dat nodig is. Op de website van Hadoks leest u welke praktijken beschikbaar zijn. Hier kunt u ook meer informatie vinden. U kunt Hadoks ook bereiken op 088 002 50 75.

Heeft u een vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Eindhoven – Oude-Gracht

Heeft u een zorgvraag? Dan kunt u tijdelijk gebruik maken van Arene. Arene biedt zorg op afstand en werkt samen met lokale huisartsen die fysiek onderzoek kunnen doen als dat nodig is. Bekijk op de website van Arene hoe u uw zorgvraag stelt. Heeft u geen zorgvraag, maar een andere vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Enschede – Co-Med Enschede

Heeft u een spoedzorgvraag? Dan kunt u terecht bij huisartsenpraktijk THOEN. U kunt hen bereiken op 053 430 86 55. Twijfelt u of uw vraag een spoedvraag is? Neemt u dan contact op met de praktijk. Heeft u geen zorgvraag, maar een andere vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Helmond – Brouwhuis

Heeft u een zorgvraag? Dan kunt u tijdelijk gebruik maken van Arene. Arene biedt zorg op afstand en werkt samen met lokale huisartsen die fysiek onderzoek kunnen doen als dat nodig is. Bekijk op de website van Arene hoe u uw zorgvraag stelt. Heeft u geen zorgvraag, maar een andere vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Hollands Kroon – Anna Paulowna

Heeft u een zorgvraag? Dan kunt u tijdelijk gebruik maken van Arene. Arene biedt zorg op afstand en werkt samen met lokale huisartsen die fysiek onderzoek kunnen doen als dat nodig is. Bekijk op de website van Arene hoe u uw zorgvraag stelt. Heeft u geen zorgvraag, maar een andere vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Hollands Kroon – Breezand

Heeft u een zorgvraag? Dan kunt u tijdelijk gebruik maken van Arene. Arene biedt zorg op afstand en werkt samen met lokale huisartsen die fysiek onderzoek kunnen doen als dat nodig is. Bekijk op de website van Arene hoe u uw zorgvraag stelt. Heeft u geen zorgvraag, maar een andere vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Tilburg – 't Zand

Heeft u een zorgvraag? Dan kunt u tijdelijk gebruik maken van Arene. Arene biedt zorg op afstand en werkt samen met lokale huisartsen die fysiek onderzoek kunnen doen als dat nodig is. Bekijk op de website van Arene hoe u uw zorgvraag stelt. Heeft u geen zorgvraag, maar een andere vraag over de situatie bij Co-Med? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Zwolle – deBolleBieste

Heeft u nu een huisarts nodig omdat u gezondheidsklachten heeft? Dan kunt u naar Praktijk Hanzehart aan de Dokter Stolteweg. U bereikt hen via www.huisartshanzehart.nl of 038 203 20 20. De praktijk doet de tijdelijke waarneming. U kunt zich er niet inschrijven. Geen huisarts nodig maar een andere vraag over Co-Med? Bekijk dan de veel gestelde vragen op deze pagina of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Veelgestelde vragen

In de veelgestelde vragen hieronder, vindt u informatie die geldt voor alle patiënten van Co-Med. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl. Voor verzekerden van CZ: ons telefoonnummer staat onderaan deze pagina.

Op dit moment verandert er niets voor u. U kunt nog steeds gebruik maken van de alternatieve oplossing die wij bieden per praktijk. We werken hard aan een structurele oplossing per regio. In enkele regio’s is er al een blijvende oplossing gevonden. U vindt alle informatie per praktijk onder praktijkinformatie.

Wij hebben het contract met Co-Med beëindigd. Daarom bieden we een alternatieve oplossing voor patiënten die ingeschreven staan bij een huisartsenpraktijk van Co-Med. Als zorgverzekeraars adviseren wij om hier per direct gebruik van te maken.

Wij hebben het contract met Co-Med beëindigd. Dit betekent dat er geen rekeningen meer betaald worden door de zorgverzekeraars aan Co-Med. We adviseren u om zelf ook geen rekeningen te betalen. Heeft u een rekening ontvangen van Co-Med? Neem dan contact op met de klantenservice van uw zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl.

Uitslagen zijn altijd terug te vinden in uw patiëntendossier. Deze kunt u bekijken via de website van uw huisarts en inloggen op uw patiëntenportaal. Heeft u via deze weg geen toegang (meer), dan kunt u contact opnemen met de zorgverlener die het onderzoek heeft afgenomen. Wilt u naar aanleiding van de uitslag direct een huisarts spreken? Bekijk hierboven bij ‘Informatie per praktijk’ wie voor uw huisartsenpraktijk de (tijdelijke) vervanging op zich neemt en neem contact op.

Een herhaalrecept mag een aantal keer herhaald worden door uw apotheek. Daarvoor hoeft u niet terug naar uw huisarts. U kunt uw apotheek vragen naar uw medicijnen en ze daar ophalen. Mag de apotheek uw recept niet meer herhalen? Bekijk hierboven bij 'Informatie per praktijk' wie voor uw huisartsenpraktijk de (tijdelijke) vervanging op zich neemt en neem contact op. Indien nodig schrijven zij een herhaalrecept voor. Bent u onder behandeling van een specialist en heeft die u eerder het medicijn voorgeschreven? Vraag dan of de specialist bereid is om de herhaling voor u in orde te maken.

Ja, u mag altijd zelf op zoek gaan naar een andere huisarts. Maar dat hoeft niet. Wij werken aan een blijvende oplossing per praktijk. Zodra die er is, vindt u die op deze pagina bij ‘Informatie per praktijk’ en ontvangt u hierover een brief.

Uw huisarts is verplicht uw patiëntendossier te bewaren, totdat deze kan worden overgedragen aan uw nieuwe huisarts. Uw nieuwe huisarts kan hiervoor een verzoek indienen. Voor de overdracht van uw patiëntendossier dient u toestemming te geven. Na uw toestemming vindt de overdracht van uw patiëntendossier plaats. Daar hoeft u niets voor te doen. U krijgt het dossier dus niet zelf mee. Voor het leveren van goede zorg is de overdracht van het patiëntendossier van groot belang. Uw nieuwe of tijdelijke huisarts kan u al wel helpen, ook als het dossier nog niet is overgedragen.

Voor uw periodieke controle kunt u zelf een afspraak maken met uw nieuwe huisarts. Bekijk hierboven bij ‘Informatie per praktijk’ wie voor uw huisartsenpraktijk de (tijdelijke) vervanging op zich neemt en neem contact op.

Uw nieuwe huisarts dient hiervoor een verzoek in. Voor de overdracht van uw patiëntendossier dient u toestemming te geven. Na uw toestemming vindt de overdracht van uw patiëntendossier plaats. Daar hoeft u niets voor te doen. U krijgt het dossier dus niet zelf mee. Voor het leveren van goede zorg is de overdracht van het patiëntendossier van groot belang. Uw nieuwe of tijdelijke huisarts kan u al wel helpen, ook als het dossier nog niet is overgedragen.

Wanneer u vragen heeft over de werking van uw medicijnen, dan kunt u zelf een afspraak maken met uw nieuwe huisarts. Bekijk hierboven bij ‘Informatie per praktijk’ wie voor uw huisartsenpraktijk de (tijdelijke) vervanging op zich neemt en neem contact op.

Contact

Bent u niet bij CZ verzekerd? Neem dan contact op met uw eigen zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op www.mijnzorgverzekeraar.nl.