Informatie opvragen voor iemand anders

Belt u voor iemand anders? Dan kunnen we u vaak niet helpen vanwege de bescherming van persoonsgegevens. De persoon waarvoor u belt kan u wel toestemming geven om informatie op te vragen en gegevens te wijzigen.

Mondelinge toestemming

Als u samen belt, kan de persoon waarvoor u belt direct toestemming geven. Deze mondelinge toestemming hebben we bij elk telefoongesprek nodig.

Schriftelijke toestemming

De persoon waarvoor u belt kan ook eenmalig schriftelijk toestemming geven. Dit kan door het invullen van een persoonlijke machtiging. Op het formulier geeft de verzekerde aan welke informatie u mag opvragen en wijzigen. Het is belangrijk dat u allebei het formulier ondertekent.

Veelgestelde vragen

Nee. Inloggen in Mijn CZ kan alleen met de DigiD van de verzekerde zelf. Ook als u voor iemand zorgt of belangenbehartiger bent. Heeft u een persoonlijke machtiging? Dan kunt u ons wel bellen voor informatie over de verzekerde.