Reiskosten declareren

Hebt u reiskosten gemaakt en hebt u een akkoordverklaring voor zittend ziekenvervoer? Dan declareert u uw reiskosten met het declaratieformulier vervoerskosten via de Declareren App, Mijn CZ of per post.

Declareer uw reiskosten met uw mobiele telefoon: gebruik onze 4 sterren app.

Kenmerken

  • U declareert reiskosten die u hebt gemaakt met eigen vervoer, het openbaar vervoer of taxivervoer.
  • Reiskosten die buiten de polisvoorwaarden vallen vergoeden we niet.

Voorwaarden

  • Declareer uw reiskosten binnen 36 maanden vanaf de behandeldatum.
  • U hebt een akkoordverklaring voor zittend ziekenvervoer.
  • Bewaar de afsprakenkaartjes van uw behandeling(en) minimaal 3 jaar. Wij kunnen ze opvragen ter controle. U hoeft ze niet in te dienen.
  • Hebt u met het openbaar vervoer gereisd en een OV-chipkaart gebruikt? Voeg dan een uitdraai van uw reishistorie toe. Deze vraagt u op bij een balie of verkoopautomaat. 
  • Hebt u gebruikgemaakt van taxivervoer? Voeg dan ook de nota van de taxivervoerder toe aan het declaratieformulier.

Zó declareert u uw reiskosten

Gebruik voor het declareren van uw reiskosten het declaratieformulier vervoerskosten. Dien het formulier in met de Declareren App of Mijn CZ. Declareert u reiskosten met eigen vervoer? Dan kunt u ook eenvoudig online via Mijn CZ de datums van uw vervoer invullen en declareren. Het papieren declaratieformulier vervoerskosten is dan niet meer nodig. Liever uw declaratie per post indienen? Stuur het volledig ingevulde formulier naar CZ.

  1. Ga naar Mijn CZ of de Declareren App

  2. Vul het declaratieformulier vervoerskosten volledig in

  3. Fotografeer of scan het formulier

  4. Upload het formulier en voeg eventueel een nota toe

  5. Controleer en verstuur uw declaratie

  6. Wij beoordelen uw declaratie

Dit kunt u verwachten

  • Binnen 5 werkdagen ontvangt u de vergoeding als u declareert via de app of Mijn CZ. Declareert u per post? Dan ontvangt u de vergoeding binnen 10 werkdagen.
  • U ontvangt eerder bericht als wij uw declaratie niet kunnen afhandelen, omdat we bijvoorbeeld extra informatie nodig hebben.
  • De status van uw declaratie bekijkt u in Mijn CZ.

Download voor Apple iOS
Download voor Android

CZ Klantenservice