Klopt die nota eigenlijk wel?

Natuurlijk wilt u alleen betalen voor zorg die u ook echt hebt gekregen. Door uw nota’s te controleren helpt u de zorg in Nederland betaalbaar te houden.

Draag uw steentje bij aan betaalbare zorg

We willen de best zorg voor al onze verzekerden. Maar zorg moet ook betaalbaar zijn. Daarom controleren we zorgvuldig of zorg daadwerkelijk is verleend. U kunt ons daarbij helpen.

Wat kunt u controleren?

Op Mijn CZ vindt u een overzicht van uw zorgnota's die we hebben verwerkt. U kunt hier controleren of:

  • De nota's afkomstig zijn van zorgverleners bij wie u onder behandeling bent
  • De datum van de behandeling klopt
  • De omschrijving van de behandeling klopt (voor zover u dit kunt inschatten)
  • Het bedrag gevoelsmatig overeenkomt met de zorg die u hebt gehad
  • Het aantal behandelingen of ontvangen hulpmiddelen klopt

Ziet u iets vreemds? Meld het via Mijn CZ

Hebt u het vermoeden dat uw zorgnota niet klopt? Geef het aan ons door.

  • Ga op Mijn CZ naar 'Mijn zorgkosten'
  • Ga vervolgens naar 'Mijn zorggebruik'
  • Meld de mogelijk onjuiste nota

Controleren op ons verzoek

Ook kunnen wij aan u vragen of u een nota wilt controleren vóórdat we deze verwerken. Dit doen we steekproefsgewijs. U ontvangt eerst een melding per e-mail van ons. In Mijn CZ controleert u dan bijvoorbeeld of de behandeling klopt. Klopt er iets niet volgens u? Dan kunt u dit aan ons doorgeven.

Wat doen we met uw melding?

Wij nemen contact met u op als we extra informatie van u nodig hebben. Wij proberen meldingen altijd binnen 2 weken te behandelen. Is het niet duidelijk of de nota onjuist of juist is? Dan vragen wij de zorgverlener contact met u op te nemen. En de nota verder toe te lichten.