Klopt die nota eigenlijk wel?

Natuurlijk wilt u alleen betalen voor zorg die u ook echt hebt gekregen. Hebt u het vermoeden dat uw nota niet klopt? Meld dit dan bij ons. Door uw nota te controleren helpt u de zorg in Nederland bovendien betaalbaar te houden.

Uw nota controleren via Mijn CZ

Hebt u het vermoeden dat uw zorgnota niet klopt? Klopt het aantal behandelingen bijvoorbeeld niet of de omschrijving van de behandeling? Of bent u op een andere datum behandeld dan de nota aangeeft? Geef het aan ons door. Ook als u andere dingen ziet die u niet vertrouwt.

  • Log in op Mijn CZ 
  • Ga naar 'Zorgkosten' en vervolgens naar 'Mijn zorgverbruik'
  • Bekijk uw declaraties en klik op 'details' bij de nota die u niet vertrouwt 
  • Kies voor 'Meld een mogelijk onjuiste nota'

Wat doen we met uw melding?

Wij nemen contact met u op als we extra informatie van u nodig hebben. Wij proberen meldingen altijd binnen 2 weken te behandelen. Is het niet duidelijk of de nota onjuist of juist is? Dan vragen wij de zorgverlener contact met u op te nemen. En de nota verder toe te lichten.

Controleren op ons verzoek

Wij kunnen ook aan u vragen of u een nota wilt controleren vóórdat we deze verwerken. Dit doen we steekproefsgewijs. U ontvangt eerst een melding per e-mail van ons. In Mijn CZ controleert u dan bijvoorbeeld of de behandeling klopt. Klopt er iets niet volgens u? Dan kunt u dit aan ons doorgeven.