Wat is een omzetplafond en wat betekent dat voor u?

Om uw premie betaalbaar te houden, spreken we met een aantal zorgverleners een maximumbedrag af dat ze kunnen declareren. Dat noemen we een omzetplafond. Wilt u naar een zorgverlener die het maximumbedrag al heeft gedeclareerd? Dan moet u soms langer wachten tot u aan de beurt bent.

Dít gebeurt er als het omzetplafond is bereikt

Heeft uw zorgverlener het omzetplafond bereikt? Soms kunnen we extra zorg inkopen zodat u alsnog naar de zorgverlener van uw keuze kunt. Lukt dat niet? Dan komt u op de wachtlijst.

Vraag gratis wachtlijstbemiddeling aan

U kunt uw behandeling altijd afmaken

Wordt het omzetplafond tijdens uw behandeling bereikt? Geen zorgen, u mag uw behandeling gewoon afmaken. Neem meteen contact met ons op als uw zorgverlener de behandeling toch stopt.

Niet voor alle zorg

Omzetplafonds spreken we alleen af met ziekenhuizen, zelfstandige behandelcentra, revalidatiecentra, wijkverpleging en GGZ-zorgverleners. Hebt u spoedzorg nodig? Dan kunt u natuurlijk altijd terecht.

We spreken met zorgverleners een omzetplafond af voor al onze verzekerden. Hebt u een Zorgkeuzepolis dan hoeft u geen hinder te ondervinden van een omzetplafond. Geeft uw zorgverlener aan dat u langer moet wachten? Neem dan contact met ons op.

Wilt u niet wachten?

Hebt u een Zorgbewustpolis of Zorg-op-maat polis en zoekt u een andere zorgverlener? Geen probleem: u kunt altijd terecht bij een andere zorgverlener bij u in de buurt. We helpen u graag met zoeken. Of vraag gratis en vrijblijvend wachtlijstbemiddeling aan.

Wachtlijstbemiddeling aanvragen
Of zoek meteen een zorgverlener bij u in de buurt

Bel ons

CZ Zorgteam

(013) 594 91 10
Uw gebruikelijke beltarief
Maandag t/m vrijdag
8:30 - 17:30 uur

Hoe kan het CZ Zorgteam u helpen?

U kunt bij het CZ Zorgteam terecht voor persoonlijk advies, het regelen van zorg en het vergelijken van zorgverleners.

Zorgteam