Een mogelijk onjuiste nota melden

Vermoedt u dat uw zorgnota niet klopt? Is het aantal behandelingen of de omschrijving van de behandeling bijvoorbeeld niet juist? Of bent u op een andere datum behandeld? Meld dit dan bij ons. Dit kan via Mijn CZ of telefonisch.

Controleer uw nota's

  • Door uw nota te controleren voorkomt u dat foutieve rekeningen worden betaald.
  • U helpt mee om de zorg in Nederland betaalbaar te houden.

Zó meldt u een mogelijk onjuiste nota

Een mogelijk onjuiste nota meldt u via Mijn CZ. U kunt de melding ook telefonisch doorgeven door aan onze Klantenservice.

  1. Bekijk uw declaraties en klik op ‘details’ bij de nota die u niet vertrouwt

  2. Kies voor ‘Meld een mogelijk onjuiste nota’ en vul het formulier in

  3. Controleer de ingevulde gegevens en verstuur uw melding

Dit kunt u verwachten

  • U ontvangt binnen maximaal 3 weken een terugkoppeling.
  • Wij nemen contact met u op als we extra informatie van u nodig hebben.
  • Is het niet duidelijk of de nota onjuist of juist is? Dan vragen wij de zorgverlener contact met u op te nemen om de nota verder toe te lichten.

CZ Klantenservice

Aangepaste openingstijden: 24 december 08:00 tot 17:00 uur. Gesloten op 25 en 26 december. 29 december 09:00 tot 17:00 uur. 30 december 10:00 tot 15:00 uur. 31 december 08:00 tot 17:00 uur. Gesloten op 1 januari.