Vergoeding aangepaste stoel

Wat krijgt u vergoed voor een aangepaste stoel? Bekijk de vergoeding in onze zorgverzekeringen.

Deze vergoeding blijft gelijk in 2017.

Wat krijgt u vergoed?

Een aangepaste stoel vergoeden wij uit uw basisverzekering. U komt in aanmerking voor vergoeding als u problemen hebt bij het zitten en u geen gebruik kunt maken van een stoel die voldoet aan de normale ergonomische eisen. U komt niet in aanmerking voor vergoeding als er alleen sprake is van vetzucht (obesitas), reuzen- of dwerggroei, problemen bij staan, problemen bij lopen of rugpijn in de lage rug.

De vergoeding krijgt u als u naar een leverancier gaat waarmee we afspraken hebben gemaakt over kwaliteit en prijzen.

Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u misschien niet alles vergoed. Lees meer over de vergoeding van niet-gecontracteerde zorg.

Eigen bijdrage en eigen risico

U hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen. U betaalt ook geen eigen risico.

Waar kunt u terecht?

Op zoek naar een leverancier die een contract met ons heeft? Vind een geschikte leverancier. U kunt uw selectie verfijnen op: aangepaste stoelen.

U moet altijd toestemming aan ons vragen als u naar een leverancier gaat.

  • vraag uw medisch specialist om een medische diagnose. De medisch specialist moet daarbij aangeven welke beperkingen er zijn en welke voorziening u nodig hebt. Dit moet eventueel worden aangevuld met een uitgebreide motivatie van de ergotherapeut
  • vraag de leverancier om een offerte
  • download het aanvraagformulier en stuur het ingevulde formulier naar:

CZ
t.a.v. Medische Beoordelingen
Postbus 90152
5000 LD Tilburg

Hebt u geen goede aangepaste stoel meer? Dan kunt u deze laten vervangen. Vraag dan eerst een akkoordverklaring aan bij ons. U heeft een offerte van uw leverancier nodig met een toelichting op de reden van vervanging. Als de aanvraag anders is dan de vorige aanvraag, moet u er een ergotherapeutisch verslag bij doen met de reden van vervanging. Als het om een kinderstoel gaat, moet de medisch specialist de reden van vervanging aangeven.

Hebt u de stoel niet meer nodig? Dan moet u dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen en Zorgservice van CZ, telefoonnummer (013) 594 93 28. Het hulpmiddel wordt dan weer bij u opgehaald.


We vermelden op onze website zo zorgvuldig mogelijk onze vergoedingen en voorwaarden. Maar of we uiteindelijk uw zorg vergoeden en voor welk bedrag, hangt af van de officiële polisvoorwaarden, vergoedingsoverzichten en reglementen.

Uw vraag: ""
chat

Ik beantwoord vragen over de vergoedingen van CZ. Wat is uw vraag?

Vorige
Was dit antwoord behulpzaam?
We vinden het fijn als u ons vertelt waarom niet.
Bedankt voor uw mening!

Anderen vroegen naar