Vergoeding personenalarmering

Wat krijgt u vergoed voor personenalarmering? Bekijk de vergoeding in onze zorgverzekeringen.

Deze vergoeding blijft gelijk in 2017.

Wat krijgt u vergoed?

Personenalarmering (of alarmeringssysteem) krijgt u vergoed uit uw basisverzekering. U kunt voor vergoeding in aanmerking komen als u lichamelijk gehandicapt bent en in een verhoogde risicosituatie verkeert. De apparatuur, die u leent, bestaat uit een draagbare, draadloze noodschakelaar waarmee u in noodsituaties contact legt met een 24-uurs bemande centrale, die een hulpverlener kan inschakelen.

De vergoeding krijgt u als u naar een leverancier gaat waarmee we afspraken hebben gemaakt over kwaliteit en prijzen.

Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u misschien niet alles vergoed. Lees meer over de vergoeding van niet-gecontracteerde zorg.

De abonnementskosten van de alarmcentrale betaalt u zelf.

Eigen bijdrage en eigen risico

U hoeft geen wettelijke eigen bijdrage te betalen. U betaalt ook geen eigen risico.

Waar kunt u terecht?

Op zoek naar een leverancier die een contract met ons heeft? Vind een geschikte leverancier. U bent dan verzekerd van:

  • snelle levering: de apparatuur wordt binnen 5 werkdagen geplaatst.
  • spoedopdrachten worden binnen 2 dagen uitgevoerd.
  • tussen 08.00 uur en 21.30 uur is er een storingsdienst bereikbaar.
  • een 2-wekelijks controle die plaatsvindt op de werking van de apparatuur.
  • een uitvoerige instructie bij de eerste aflevering door een ervaren en speciaal daartoe opgeleide medewerker van de leverancier.

U moet altijd eerst een akkoordverklaring bij ons aanvragen.

De leverancier is verantwoordelijk voor een goed functionerend hulpmiddel. Hebt u geen goed hulpmiddel meer? Neem dan contact op met een leverancier waarmee we afspraken hebben gemaakt. De leverancier beoordeelt dan of u in aanmerking komt voor een nieuw hulpmiddel.

Hebt u het niet meer nodig? Dan moet u dit melden aan de leverancier en aan de afdeling Medische Beoordelingen van CZ, telefoonnummer (013) 594 93 28. Het hulpmiddel wordt dan weer bij u opgehaald.


We vermelden op onze website zo zorgvuldig mogelijk onze vergoedingen en voorwaarden. Maar of we uiteindelijk uw zorg vergoeden en voor welk bedrag, hangt af van de officiële polisvoorwaarden, vergoedingsoverzichten en reglementen.

Uw vraag: ""
chat

Ik beantwoord vragen over de vergoedingen van CZ. Wat is uw vraag?

Vorige
Was dit antwoord behulpzaam?
We vinden het fijn als u ons vertelt waarom niet.
Bedankt voor uw mening!

Anderen vroegen naar