Tips om gezond te eten

We snappen dat gezond eten soms lastig is. Vooral als u druk bent, of een baaldag heeft. Dan is het verleidelijk om naar een ongezonde hap te grijpen. Met deze tips eet u wél gezond.

Zo eet u gezond

Van leren variëren tot vooraf maaltijden koken. We zetten een paar tips voor gezonde voeding op een rijtje.

1. Bekijk uw huidige eetpatroon

Wist u dat er voor veel ongezonde voeding een gezond alternatief is? Kijk eens naar de dingen die u nu eet. En probeer de ongezonde producten te vervangen door gezonde dingen die u lekker vindt. Wissel uw gewone pasta bijvoorbeeld in voor volkorenpasta. Of eet een handje ongezouten noten in plaats van chips.

2. Zoek gezonde recepten

Gezond hoeft niet moeilijk te zijn. Maak bijvoorbeeld uw eigen mueslirepen zonder toegevoegde suikers, bak een bananenbrood. Of doe wat verse munt, komkommer of citroen in uw water. Vraag uw vrienden en familie om gezonde én lekkere recepten. Of ga op zoek in kookboeken of online.

3. Kook zelf en bereid eten voor

Altijd gezond eten bij de hand? Bereid een weekmenu met gezonde maaltijden voor. En maak ’s avonds tijdens het koken wat extra om mee te nemen als lunch. Zo heeft u minder snel de neiging om te snacken, of eten te bestellen.

Voordelig blenden, bakken en bewaren

Van gezonde inspiratie opdoen in kookboeken tot uw verse maaltijd bewaren in een slimme voorraaddoos. Er zijn genoeg mogelijkheden om gevarieerd en gezond te eten.

Bekijk de producten
Iemand maakt eten klaar

4. Zorg voor variatie

Als u telkens hetzelfde eet, kan dit na een tijdje flink gaan vervelen. Probeer daarom goed te variëren. En probeer nieuwe recepten uit. En kies voor seizoensproducten. Daar zitten namelijk vaak meer vitamines in.

Leren variëren met FitzMe

Vindt u het lastig om steeds weer nieuwe maaltijden te bedenken? Vul uw standaard recepten aan met de 3 eetschema’s van FitzMe. Boordevol tips, lekkere recepten en maaltijdsuggesties.

Bekijk het eetschema
Persoon met een fiets

5. Zet een stok achter de deur

Vindt u het lastig om gezond eten vol te houden? Vaak werkt het om het samen met iemand te doen. En bespreek met anderen dat u gezond eet. Zo heeft u altijd een stok achter de deur als u het even moeilijk heeft.

Volg een kookcursus

Morgen al een gezonde maaltijd op tafel? Geen probleem met de cursus gezond koken via Green Twist. Gewoon vergoed met uw aanvullende verzekering Jongeren, 50+ of Gezinnen.

Bekijk het aanbod
Iemand aan het koken

Vindt u de informatie op deze pagina nuttig? Ja Nee

Gebruikte bron: FitzMe Portal

Naar boven