Oorzaken van stress

Stress is er in alle soorten en maten. Het kan bijvoorbeeld ontstaan door een deadline, een examen, of door een moeilijk gesprek met uw partner. Lees hier meer over de verschillende oorzaken van stress.

Werkstress

Stress in uw werksituatie hoeft niet slecht te zijn. Als het van korte duur is, kan het er juist voor zorgen dat u nét dat extra stapje zet om een taak te voltooien. Wel is het belangrijk dat u na deze periode voldoende kunt herstellen. Heeft u langer last van een te hoge werkdruk? Dan kan dit uw functioneren in de weg gaan zitten.

Heeft u last van werkstress? En bent u collectief verzekerd via uw werk? Neem dan eens een kijkje bij onze online cursussen. Volg een workshop van de MindfulnessFabriek, ga aan de slag met praktische opdrachten van VitalMindz, of meld u aan voor een online training van Minday.

Persoon vult stresstest in en krijgt persoonlijk plan

Doe de stress test

U kunt zich bewust zijn van de spanning in uw lichaam en hoofd. Maar ook onbewuste stress kan voor problemen zorgen. Doe de test en ontdek:

  • Wat uw stresslevel is
  • Wat u er aan kunt doen
  • Wat wij voor u kunnen betekenen

Start de test

Studiestress

Steeds meer studenten ervaren schoolstress. En dat is niet vreemd. Studenten voelen een steeds hogere druk om te moeten presteren. Studeren combineren met een bijbaan, en voor het eerst op kamers gaan is lastig. En dan moet je óók nog eens genieten van je studententijd. Niet gek dus, dat een burn-out steeds vaker voorkomt onder jongeren.

Stress in uw privésituatie

Stress wordt niet altijd veroorzaakt door uw werk of studie. Ook privé komt het soms voor dat u in een stressvolle situatie belandt. Bijvoorbeeld bij een financiële tegenvaller, als u relatieproblemen heeft, of als u ziek bent.

Bent u mantelzorger voor een naaste die ziek is? Dit kan zwaar zijn. Voorkom overbelasting. 

Iemand op een yogamat

Tips tegen stress

Wilt u leren omgaan met stress, maar heeft u geen idee waar u moet beginnen? We hebben een paar praktische tips voor u op een rijtje gezet:

  • Eet gezond
  • Slaap voldoende
  • Doe ademhalingsoefeningen

Benieuwd wat u nog meer kunt doen?

Ontdek de andere tips

Vindt u de informatie op deze pagina nuttig? Ja Nee

Gebruikte bron: FitzMe Portal

Naar boven